Vides problēmu aktualizēšana un tādi globālie procesi kā klimata pārmaiņas, zemes degradācija un biodaudzveidības samazināšanās mudina valstis pildīt vairākās ANO konvencijās noteiktās starptautiskās saistības: ANO Konvencijā par klimata pārmaiņām, Konvencijā par cīņu pret pārtuksnešošanos/zemes degradāciju, Konvencijā par bioloģisko daudzveidību. Latvija ir parakstījusi šīs konvencijas, līdz ar to valstij ir jāpilda konvencijās izvirzītās prasības, integrējot tās nacionālajos normatīvajos aktos. Izpēte ir vērsta uz esošās situācijas analīzi vides izglītības jomā Latvijas skolās, balstoties uz valstiski apstiprinātiem mācību priekšmetu standartiem ķīmijā, ģeogrāfijā, bioloģijā, dabaszinībās utt. Pētījuma laikā skolēnu un skolotāju vidū tika veikta aptauja par vides jautājumiem. Aptaujas mērķis bija iegūt informāciju par skolotāju un skolēnu zināšanu līmeni vides jautājumos, kā arī sniegt atzinumu par skolēnu vispārīgo ieinteresētību vides problēmu risināšanā. Pētījuma nobeigumā, ņemot vērā skolotāju priekšlikumus, ir izstrādātas rekomendācijas LR Izglītības un zinātnes ministrijai par vides izglītības kvalitātes uzlabošanu Latvijas skolās.