Raksts ir veltīts lidmašīnas konstrukcijas spēku elementu noguruma sagrūšanas novēršanas problēmas risināšanai, izmantojot lidmašīnas ekspluatācijas laika ierobežošanu. Lidmašīnu nepieciešami ņemt no ekspluatācijas neatkarīgi no konstrukcijas stāvokļa, ja lidmašīnas ekspluatācijas laiks ir vienāds ar noteiktu resursu. Lai iegūt sakuma informāciju aplūkotai problēmai risināšanai tiek veikti lidmašīnas konstrukcijas noguruma izmēģinājumi. Izmēģinājumu gaitā lidmašīnas konstrukcijas spēku elementu noguruma ilgizturības ir fiksētas. Izmēģinājumu rezultāti ir apstrādāti, izmantojot modernas matemātiskās statistikas metodes. Šajā rakstā ir pieņemts ka ekspluatācijas laika ilgums jāizvēlē no nosacījuma noguruma sagrūšanas varbūtības ierobežošanas. Šajā gadījumā noteikt resurss ir lidmašīnas ekspluatācijā minimālai ilgizturībai p-robeža. P-robežas aprēķinam ir piedāvāta Baiesa-fiduciala metode. Izmantojot tādu metodi mēs vienmēr varam dabūt atrisinājumu kā pietiekamas statistikas funkciju. Aplūkotai problēmai šis atrisinājums dod maksimālu noteikta resursa sagaidāmu vērtību, ja p ir pietiekami maz lielums. Šajā rakstā skaitliskie piemēri ir aplūkoti, kad ir (log-) normālais un (Veibula-) minimāla gaidījuma lieluma sadalījumi, piemēru salīdzināšanas ar jau publicētiem rezultātiem ir izdarīti.