Zināšanu sabiedrības rašanās un tehnoloģijas strauja attīstība izvirza nepieciešamību attīstīt cilvēkresursus caur kvalitatīvu zināšanu iegūšanu atbilstoši mūsdienas darba tirgus prasībām un globālas ekonomikas tendencēm. Zināšanu kvalitāte ir atkarīga no mācīšanas un mācīšanās procesa kvalitātes, kas, savukārt, ir cieši saistīts ar zināšanu vērtēšanu. Rakstā ir aprakstīta jēdzienu tīklos sakņota intelektuāla programmatūras sistēma. Tā ir izstrādāta ar mērķi pilnveidot zināšanu vērtēšanas tehniku mācību iestādē caur procesorientētas apmācības un zināšanu pāsvērtēšanas atbalstu. Galvenie jautājumi ir saistīti ar sistēmas funkcionalitāti, eksperimentālas pārbaudes rezultātiem un ontoloģiju izmantošanu tālākajā sistēmas attīstībā.