Aplūkoti mašīnu un mehānismu lokano elementu (siksnu, kabeļu, tauvu, stīgu u.c.) šķērssvārstības pie parametriskās ierosmes. Matemātiski uzdevums ir formulēts, ka lokana elementa parametrisko svārstību parciālais diferenciālvienādojums, turklāt tiek ņemtas vērā lokana elementa ģeometriskā, statiskā un fiziskā nelineāritātes. Izmantojot matemātiskās modelēšanas metodes, tiek novērtēta dažādu rezonanses režīmu, iespējamo apskatāmajā sistēmā (parastas parametriskās rezonanses, kombinacionālās rezonanses), bīstamības pakāpe. Šis novērtēšanas pamatā ir režīmu salīdzināšana pēc ierosmes frekvenču intervālu platības, transversālo pārvietojumu un stiepējspēku maksimāliem lielumiem u.c. Tiek parādīts, ka lokano elementu kombinacionālās parametriskās svārstības ir mazāk bīstamas par svārstībām parastos parametriskos rezonanses režīmos. Teorētiskās analīzes rezultāti tiek apstiprināti eksperimentāli.