Datorizētās zināšanu pārbaudes stratēģijas
2006
Natālija Prokofjeva

Darbā tiek analizēta zināšanu pārbaudes un novērtēšanas organizācijas problēma datorizētajā apmācībā. Darbā ir aprakstīts datorizētās zināšanu pārbaudes (ZP) modelis, galvenie ZP posmi: jautājumu formēšana, balstoties uz kontroles uzdevumiem no DB; to iesniegšana studentam un viņa/-s atbildes saņemšana; atzīmes izlikšana. Darbā arī piedāvāta ZP metožu un zināšanu novērtēšanas modeļu klasifikācija. Izšķir neadaptīvas, daļēji adaptīvas un pilnīgi adaptīvas zināšanu pārbaudes novadīšanas metodes. Studentu sekmības kontrole var būt realizēta, ņemot vērā dažādus atzīmes formēšanas kritērijus. Atkarībā no tā zināšanu vērtēšanas modeļus var iedalīt trijās klasēs: modeļi, balstīti uz kvantitatīviem kritērijiem; modeļi, balstīti uz varbūtības kritērijiem; modeļi, balstīti uz klasifikācijas kritērijiem. Darbā ir izskatītas iespējamas ZP novadīšanas stratēģijas, parādīti IT speciālistu un augstākās izglītības iestāžu pasniedzēju aptaujas rezultāti, kas bija saistīta ar dažādu ZP novadīšanas metožu izmantošanu sākuma, tekošās, robežas un beigu kontroles laikā. Piedāvātā zināšanu pārbaudes organizēšanas un novērtēšanas metožu un modeļu klasifikācija var būt lietderīga ZP sistēmu izstrādātājiem un mācību spēkiem ZP stratēģiju izvēlei. Tālāk tiek plānots turpināt pētījumus šajā virzienā ar mērķi izstrādāt rekomendācijas izskatīto ZP metožu un modeļu lietošanai adaptīvas zināšanu pārbaudes organizēšanai.


Atslēgas vārdi
computer-based knowledge control, strategies

Prokofjeva, N. Datorizētās zināšanu pārbaudes stratēģijas. Lietišķās datorsistēmas. Nr.26, 2006, 124.-131.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196