Zināšanu pārbaudes modeļi un metodes
2005
Natālija Prokofjeva

Darbā tiek analizēta zināšanu pārbaudes un novērtēšanas problēma, kas ir atkarīga no vairākiem subjektīviem un objektīviem faktoriem. Zināšanu novērtēšanas subjektivitāte noteiktā ziņā ir saistīta ar nepietiekamu zināšanu kontroles metožu izstrādi. Mūsdienās lietojamas datorizētās apmācības programmas un sistēmas ir realizētas, izmantojot dažādas datorizētas zināšanu kontroles metodes. Piedāvāto metožu daudzveidība pieprasa lielākās uzmanības pievēršanu kvalitatīvas studentu zināšanu novērtēšanas organizēšanai. Darbā ir iedalīti trīs galvenie zināšanu kontroles organizēšanas modeļi: lineārs, sazarots un daudzlīmeņu. Aprakstītas pamatpieejas uzdevumu izsniegšanā kontroles laikā, izmantojot izskatītos modeļus. Rakstā arī ir izpētīti galvenie vērtēšanas problēmas risināšanas etapi: kontroles parametru noteikšana, kas tiek realizēts pirms KP; datu savākšana, analīze un/vai apstrāde, kas tiek iegūti kontroles laikā; atzīmes izlikšana pēc kontroles pabeigšanas. Ir dota novērtēšanas metožu klasifikācija, kas iekļauj divas lielas klases: matemātiskās metodes un klasifikācijas metodes. Darbā ir aprakstīti izpētīto studentu zināšanu vērtēšanas modeļu galvenie raksturojumi: vienkāršākais modelis; modelis, kas ņem vērā atbilžu laiku; modelis, kas balstās uz apgūšanas līmeni; gabaliem lineārās aproksimācijas metode; modeļi uz varbūtības kritēriju pamata.


Atslēgas vārdi
computer-based learning, knowledge control, models and methods

Prokofjeva, N. Zināšanu pārbaudes modeļi un metodes. Lietišķās datorsistēmas. Nr.22, 2005, 131.-139.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196