Eiropas Parlamenta un Ppadomes direktīva 2009/28/EK par atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšanu nosaka, ka siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījumiem no biodegvielas izmantošanas ir jābūt vismaz 35 %. 2010. gadā Eiropas Savienības dalībvalstīs biodegvielas īpatsvaram transporta sektorā bija jāsasniedz 5,75 % no kopējā degvielas patēriņa. Rapšu metilesteris (RME) ir visplašāk izmantotais biodegvielas veids Latvijā. Ņemot vērā šī biodegvielas veida straujo īpatsvara straujo pieaugumu, ir nepieciešams noteiktjānosaka šī enerģijas veida ietekmei uz vidi. Tajā pat laikā šobrīd Latvijā biodegvielas patēriņš sastāda ir tikai 0,3 % (no tiemk 75% biodīzeļdegviela un 25% bioetanols) no kopējā degvielas patēriņa. Pēdējos divos gados biodegvielas ražošanas apjoms Latvijā ir dubultojies: kopējā biodegvielas ražošanas jauda 2009. gadā sastādīja bija 64 ktonnas. Pētījuma mērķis bija noteikt un modelēt Latvijā ražotas biodegvielas ietekmi uz vidi. Dzīves cikla novērtējumam tika izmantota IMPACT 2002+ metode. Biodīzeļdegvielas radītā ietekme tika salīdzināta ar fosilās dīzeļdegvielas ietekmi uz vidi. Pētījuma ietvaros tika noteikts, ka Latvijā ražota biodīzeļdegviela ir videi draudzīgāka par fosilo dīzeļdegvielu un tā atbilst ilgtspējīgas attīstības principiem.