Uzņēmējdarbības rezultātu novērtēšanas problēmas
2007
Dace Dzalbe, Zoja Sundukova

Uzņēmējdarbības rezultātu novērtēšanai ir ļoti svarīga nozīme, jo uz tās pamata veicama uzņēmumā notiekošo pārmaiņu analīze, kā arī darbības stratēģiskā un operatīvā plānošana. Autores izstrādājušas degvielas tirdzniecības uzņēmumu novērtēšanas rādītāju sistēmu, kuras pamatā ir zināmā līdzsvarotās radītāju sistēmas metode. Izveidojot rādītāju sistēmu, tika ņemtas vērā degvielas tirgus īpatnības. Rādītāju atlasei izmantoti 7 atlases principi. Ar ekspertu metodi novērtēta 39 rādītāju atbilstība šiem principiem, turklāt rādītāji sagrupēti 4 darbības virzienos. Katram virzienam izraudzīti 4-6 rādītāji, kuru novērtējums ir bijis visaugstākais. Rādītāju sistēma katram virzienam izstrādāta kartes veidā. Izstrādātā sistēma aprobēta reāli pastāvošā nozares uzņēmumā, kuram izstrādāta stratēģiskā karte ar nākotnes uzdevumiem, aprēķināti kritēriji un gaidāmie rezultāti, kā arī veikts ekonomiskās pievienotās vērtības aprēķins, novērtējot izmaiņas


Atslēgas vārdi
Evaluation of business rezults, Balanced Scorecard system

Dzalbe, D., Sundukova, Z. Uzņēmējdarbības rezultātu novērtēšanas problēmas. Ekonomiskie pētījumi uzņēmējdarbībā. Nr.5, 2007, 24.-36.lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196