Paaugstināta zināšanu vērtība un to lietošana darba vidē un ikdienas dzīvē rada pieprasījumu pēc labi izglītotiem indivīdiem, kas spēj orientēties nestandarta situācijās un informācijas lielajā apjomā. Līdz ar to ir nepieciešamas uz informācijas laikmeta tehnoloģijām balstītas izglītības un ikdienas darbu veicinošas sistēmas. Eiropas kopienas komisijā 2000. gada martā tika pieņemta Lisabonas stratēģija. Tā ietver virkni Eiropas Savienībai būtisku izaugsmes virzienu uzstādījumus nākamajai desmitgadei: Eiropai jākļūst par viskonkurētspējīgāko un dinamiskāko uz zināšanām balstīto ekonomiku pasaulē. Tomēr 2007. gadā veiktais pētījums liecina, ka pieaugušo dalība mūžizglītības aktivitātēs Eiropas Savienībā vairāk stagnē nekā progresē. Līdz ar to ir nepieciešami jauni papildu risinājumi indivīdu atbalstam būt par ilgtspējīgiem dalībniekiem uz zināšanām balstītā sabiedrībā un ekonomikā. Zināšanu darbinieka individuālā līmenī nav pieejamas personīgo zināšanu pārvaldības atbalstam radīti tehnoloģiski risinājumi jeb sistēmas, kas atbalstītu indivīdus gan veicot darba pienākumus, gan iegūstot izglītību, gan ikdienas dzīvē, un kuras ir mērogojamas un pielāgojamas konkrēta lietotāja vajadzībām. Personīgo zināšanu pārvaldības sistēma ir sarežģīta un satur gan tehnoloģisko, gan sociālo, gan arī psiholoģisko aspektu. No tehnoloģiskā aspekta mobilo un aģentu tehnoloģijas ir šādu prasību izpildes veicinātājs. Lai arī ir pieejama mobilo un aģentu tehnoloģiju bāze un personīgo zināšanu pārvaldības pieeju atbalstoši rīki, tomēr līdz šim nav izstrādāta vienota personīgo zināšanu pārvaldības sistēma, kā arī nav pieejamas šādas sistēmas, kas ir balstītas uz mobilo un aģentu tehnoloģiju izmantošanu. Promocijas darbs apraksta šādas personīgo zināšanu pārvaldības sistēmas konceptuālas izstrādes pieeju, kas ietver sociālo, psiholoģisko un tehnoloģisko aspektu, kā arī dod risinājumus šo sistēmas aspektu atbalstam. Šie risinājumi balstās uz pētījumiem saistītiem ar indivīda vajadzībām, personīgo zināšanu pārvaldības jomas attīstību, mobilo un aģenta tehnoloģiju pielietojamību šādas sistēmas izveides kontekstā un personīgo zināšanu pārvaldības jomu pieejamo un atbalstošo rīku un sistēmu analīzi. Par promocijas darba galveniem rezultātiem ir nolasīti 5 referāti starptautiskās konferencēs, kā arī tie ir atspoguļoti 9 zinātniskajos rakstos. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām un secinājumiem. Tajā ir 174 lappuses, 26 attēli un 10 tabulas, 272 nosaukumu literatūras saraksts un 5 pielikumi.