Nanotehnoloģijas transportlīdzekļu spēka iekārtu detaļu virsmu inženierijā
Ūdens transports un infrastruktūra 2011: 13. starptautiskā konference 2011
Margarita Urbaha, Konstantins Savkovs, Māris Kumermanis, Jurijs Martinovs

Viens no galvenajiem faktoriem, kurš nosaka transporta līdzekļu spēka ierīču atteiču skaita palielināšanos un priekšlaicīgu izņemšanu no ekspluatācijas, ir detaļu un agregātu nodilšanas procesi [1]. Piemēram, triboelementu – sadalītāju pāru un citu degvielas aparatūras elementu nodilums būtiski pasliktina gāzturbīnu dzinēju regulējumu raksturlielumus un palielina degvielas patēriņu. Dažādu nodilumizturības paaugstināšanas metožu – konstruktīvo, tehnoloģisko – ekspluatācijas analīze parāda, ka visai perspektīva ir detaļu virsmas īpašību uzlabošana metode ar speciālu aizsargpārklājumu radīšanu. Pie tam īpašu interesi izraisa inovatīvie nanostrukturētie pārklājumi, kuri tiek radīti uz jonu – plazmas uzsmidzināšanas tehnoloģiju pamata. Šī veida pārklājumi izceļas ar augstu tehnoloģiskumu, plašu fizikāli mehānisko un ekspluatācijas īpašību daudzveidību, tai skaitā, piemēram, nodilumizturību, pretkorozijas izturību utt.


Atslēgas vārdi
protective coatings,ion-plasma method,3D parameters of surface roughness

Urbaha, M., Savkovs, K., Kumermanis, M., Martinovs, J. Nanotehnoloģijas transportlīdzekļu spēka iekārtu detaļu virsmu inženierijā. No: Ūdens transports un infrastruktūra 2011: 13. starptautiskā konference, Latvija, Rīga, 28.-29. aprīlis, 2011. Rīga: Latvijas Jūras akadēmija, 2011, 162.-169.lpp. ISSN 1691-3817.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196