Viens no galvenajiem faktoriem, kurš nosaka transporta līdzekļu spēka ierīču atteiču skaita palielināšanos un priekšlaicīgu izņemšanu no ekspluatācijas, ir detaļu un agregātu nodilšanas procesi [1]. Piemēram, triboelementu – sadalītāju pāru un citu degvielas aparatūras elementu nodilums būtiski pasliktina gāzturbīnu dzinēju regulējumu raksturlielumus un palielina degvielas patēriņu. Dažādu nodilumizturības paaugstināšanas metožu – konstruktīvo, tehnoloģisko – ekspluatācijas analīze parāda, ka visai perspektīva ir detaļu virsmas īpašību uzlabošana metode ar speciālu aizsargpārklājumu radīšanu. Pie tam īpašu interesi izraisa inovatīvie nanostrukturētie pārklājumi, kuri tiek radīti uz jonu – plazmas uzsmidzināšanas tehnoloģiju pamata. Šī veida pārklājumi izceļas ar augstu tehnoloģiskumu, plašu fizikāli mehānisko un ekspluatācijas īpašību daudzveidību, tai skaitā, piemēram, nodilumizturību, pretkorozijas izturību utt.