Pēdējos gados stipri ir mainījusies arī pirkto preču struktūra 1995. gadā 63% no mazumtirdzniecības apgrozījuma veidoja pārtikas preču mazumtirdzniecība. Šāda mazumtirdzniecības struktūra izveidojās apstākļos, kad 90. gadu sākumā strauji samazinājās iedzīvotāju rīcībā esošie reālie ienākumi. Pēc 1995. gada pārtikas preču īpatsvars kopējā mazumtirdzniecības apgrozījumā strauji samazinājās, un 2005. gadā tas sastādīja 31 % no kopējā patēriņa. Mazo veikalu izzušana ir lielveikalu ekspansijas un patērētāju izvēles rezultāts. 2005. gadā, vairāk nekā par 20 % salīdzinot ar 2004. gadu, pieaudzis to apmeklētāju skaits, kuri izvēlas apmeklēt tirdzniecības centrus. Tas norāda uz pircēju ienākumu pieaugumu, jo lielveikalu psiholoģija ir tāda, ka ierodoties pēc pirmās nepieciešamības precēm, iepirkuma ratiņos ieguls arī tāda prece, kuru nebija plānots pirkt.