Vienā no galvenajām tendencēm mūsdienīgā mārketingā ir elektroniskas vides un interneta izmantošana produktu un pakalpojumu virzīšanai. Elektroniskajā mārketingā, līdzīgi kā klasiskajā pastāv ārējās un iekšējās vides faktori, kas ietekmē uzņēmējdarbību. Lojāli klienti nodrošina uzņēmumam stabilus ienākumus. Klientu lojalitātes jautājumam jau ilgu laiku pievērsušies zinātnieki, mārketinga speciālisti, u.c. domu līderi. Klientu lojalitātes jautājumā notiek teoriju diversifikācija, spirālveida attistība, iesaistot arvien jaunus elementus, tajā skaitā elektronisko vidi. Raksta mērķis: noteikt un analizēt faktorus, kas ietekmē lojālo klientu piesaistīšanu un noturēšanu izmantojot elektronisko vidi un elektroniskā mārketinga aktivitātes. Pētījuma metode: autors izmanto vispāratzītas kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes: grupēšanas, analīzes, statistikas metode, utt. Raksta teorētisko un metodoloģisko bāzi veido, zinātniskie pētījumi un publikācijas, publikācijas plašsaziņas līdzekļos un profesionālā literatūra; statistiskā informācija no oficiāliem avotiem, kā arī autoru pētījumu gaitā iegūta informācija.