Latvijas izglītības sistēmas finansēšanas principu pilnveide
52. RTU Starptautiskā zinātniskā konference : RTU IEVF Ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātniskā konference (SCEE' 2011): konferences ziņojumu krājums 2012
Svetlana Batare, Kārlis Ketners

Raksta mērķis ir raksturot Latvijas izglītības sistēmas finansēšanu atkarībā no izglītības iestāžu veida un to dibinātāja, atspoguļot un analizēt izglītības finansēšanas sistēmas vēsturisko attīstību, izvērtēt uzturēšanas izdevumu nodrošināšanas profesionālajās izglītības iestādēs un pedagogu darba samaksas sistēmas turpmākās pilnveides iespējas. Ir secināts, ka pāreju uz pedagogu darba samaksas finansēšanas modeli „Nauda seko skolēnam” ietekmēja dramatisks valsts budžeta finansējuma samazinājums, kā arī administratīvi-teritoriālās reformas sekas. Ir ierosināts, izstrādājot finansēšanas sistēmas pilnveides plānu ierobežoto valsts budžeta iespēju apstākļos, īpašu uzmanību pievērst tām skolēnu un pedagogu grupām, kuri atrodas nevienlīdzīgos apstākļos, salīdzinājumā ar pārējiem izglītības sistēmas dalībniekiem.


Atslēgas vārdi
spending on education, remuneration of teachers, maintenance expenditures, money follows pupil, efficiency

Batare, S., Ketners, K. Latvijas izglītības sistēmas finansēšanas principu pilnveide. No: 52. RTU Starptautiskā zinātniskā konference : RTU IEVF Ekonomikas un uzņēmējdarbības zinātniskā konference (SCEE' 2011): konferences ziņojumu krājums, Latvija, Rīga, 7.-7. oktobris, 2011. Rīga: CD RTU IEVF, 2012, 16.-22.lpp. ISBN 9789934102943.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196