Šajā rakstā ir apskatīta Rīgas Tehniskās universitātes, Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes pieredze un rezultāti industriālā robota lietojumos mācību procesā un zinātniskajos pētījumos. Raksts ir veidots kā sasniegto rezultātu atskats. Sniegta informācija par mācību priekšmetu izveidi un to tematiku. Apskatītas pedagoģiskas metodikas, kā tiek organizēta industriālo vadības sistēmu un robotu apmācība. Rezultāti zinātniskajos pētījumos balstās uz akadēmiskā personāla izstrādātajiem lietojumiem un bakalauru un maģistratūras studentu veidotajiem gala darbiem. Aktuālajiem rezultātiem, kas tiek pilnveidoti un attīstīti, ir dots to teorētiskais pamatojums un tehniskās realizācijas apraksts. Raksta noslēgumā ir izvirzīti turpmākie mērķi un uzdevumi, kurus jārealizē lai sasniegtu augstākus rezultātus gan pedagoģijā, gan zinātnē.