Dzelzceļa automātikas un telemātikas sistēmas monitoringa un diagnosticēšanas metožu izpēte un izstrāde
2013
Vladimirs Karevs

Aizstāvēšana
03.07.2013. 11:00, Rīgas Tehniskā Universitāte Enerģētikas un Elektrotehnikas fakultātē, Kronvalda bulvārī 1–117.

Zinātniskais vadītājs
Mareks Mezītis

Recenzenti
Ivars Raņķis, Boriss Pernikis, Dainius Udris

Promocijas darba mērķis ir izstrādāt diagnosticēšanas un monitoringa metodes dzelzceļa automātikas un telemātikas sistēmas releju daļai. Pirmajā daļā izskatīti vispārējie jautājumi par monitoringa un diagnostikas apakšsistēmas uzbūvi, apkalpošanas izmaksu optimizāciju, izmantojot diagnosticēšanas rezultātus, un kritērijiem diagnostikas apakšsistēmas optimizēšanai; apskatīti diagnostikā izmantojamie mērinstrumenti, to priekšrocības un trūkumi, kā arī mērinstrumentu attīstība. Izanalizētas klastera sistēmas uzbūves priekšrocības. Otrajā daļā izskatītie jautājumi saistīti ar informācijas apstrādi monitoringa un diagnostikas apakšsistēmās, apkalpošanas momenta sākuma optimizāciju; izanalizētas cēloņu un seku attiecības; veikts diagnostikas objekta apraksts, izmantojot derīguma pakāpi un stāvokļa funkcijas parametru aprakstu. Izklāstīts matemātiskais aparāts pārejai no fiziskiem lielumiem uz relatīviem koeficientiem. Trešajā daļā piedāvāta un izanalizēta jauna monitoringa un diagnostikas metode neapkalpojamai akumulatora baterijai. Metode balstās uz akumulatora iekšējās pretestības novērtējumu ar lielāku precizitāti. Izklāstīti nosacījumi iekšējās pretestības novērtējuma metodes precizēšanai, kā arī sekojošā slodzes ģeneratora izmantošanas iespējas akumulatora diagnostikā. Ceturtajā daļā izanalizēta elektromehānisko releju monitoringa un diagnostikas metode. Kontrolējamie elementi sadalīti pēc drošuma pakāpes un piemērotības diagnosticēšanai. Iztirzāti pārejas procesi impulsu releja spolē un enkura ietekme uz ārējo elektromagnētisko lauku. Rezultātā piedāvāta jauna reālā laika elektromehāniskās sistēmas stāvokļa diagnosticēšanas metode un izstrādāts algoritms papildus aprīkojuma uzbūvei. Piektā daļa veltīta jauno monitoringa un diagnostikas metožu izstrādei elektromehāniskā kodu ceļa transmitterim. Izanalizēta elektromehāniskā kodu ceļa transmittera elektroniskā analoga uzbūve. Izprojektēts un izstrādāts elektroniskā kodu ceļa transmittera prototips, kas notestēts reālos apstākļos Latvijas dzelzceļā. Skaitliski pierādīta prototipa drošības pakāpe un aprēķināti drošuma rādītāji. Promocijas darbs ir uzrakstīts uz 172 lapām, ir ievads, 5. nodaļas, 96. attēli, 94. formulas, 14.tabulas, saraksts attiecīgajā literatūrā un patentu apskats, 7. pielikumi.


Atslēgas vārdi
railway automatic and telematics; monitoring and diagnostic methods; optimization of maintenance; criteria’s of optimization for diagnostic subsystems; reliability of systems, subsystems, electronic; physical parameters transfer; optimization of maintenance; maintenance free battery; battery mode; measuring accuracy; internal resistance; tracing load generator; electromechanical relay; degree of reliability and suitability; transients in the winding of impulse relay; influence from anchors on EMF; electromechanical code transmitter; electronic code transmitter; requirements for electronic equipment.

Karevs, Vladimirs. Dzelzceļa automātikas un telemātikas sistēmas monitoringa un diagnosticēšanas metožu izpēte un izstrāde. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2013. 172 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196