Izvēlētā promocijas darba tēma "Dīzeļdzinēju kloķvārpstu gultņu kakliņu virsmas apstrādes pētījumi" ir cieši saistīta ar Latvijas ražošanai svarīgu nozari - kuģu būvi un kuģu remontu. Veicot kuģu dīzeļdzinēju remontu, kloķvārpstu gultņu kakliņu virsmas ir jāatjauno, ievērojot ļoti augstas ģeometriskās un virsmas raupjuma prasības. Šobrīd kuģu remonta uzņēmumos pieejamās tehnoloģijas nodrošina šo prasību ievērošanu, bet ir laikietilpīgas un dārgas. Tādēļ nepieciešams veikt kuģu dīzeļdzinēju kloķvārpstu gultņu kakliņu virsmu apstrādes pētījumus, uzlabojot tehnoloģiskos procesus, nosakot atbilstošus virsmas raupjuma parametrus un sniedzot adekvātas tehnoloģiskās rekomendācijas. Pie kam gultņu kakliņu virsmas jāaplūko kā trīs dimensiju objekts, definējot reālajai virsmai atbilstošus mikrotopogrāfiskos raupjuma parametrus. Apkopojot pieejamos zinātniskajos pētījumus, konstatēts, ka līdz šim nav analizēta slīpēšanas tehnoloģisko režīmu ietekme uz kuģu dzinēju kloķvārpstu gultņu kakliņu mikrotopogrāfiju. Ņemot vērā iepriekš minētos apsvērumus, promocijas darbā tiek izmantota jauna tehnoloģiskā pieeja, kas ievērojami atvieglo tehnoloģisko apstrādi un ļauj veikt kloķvārpstas kakliņu slīpēšanu, neizņemot to no dzinēja, proti, apstrādi veicot dzinēja karterī. Šī tehnoloģija ļauj ietaupīt ievērojamus līdzekļus, kā arī krietni samazina dzinēja remonta laiku. Promocijas darba tēmā ir ietverts aktuāls ražošanas uzdevums ar praktisku pielietojumu. Atrisinot ar virsmas precizitāti saistītās problēmas, iespējams būtiski uzlabot kloķvārpstu apstrādi, kā arī remonta operācijas veikt daudz lētāk un augstākā kvalitātē.