Zinātniskās darbības atbalsta sistēma
Latviešu English

Publikācija: artMUSE – How European Transformations Trigger Digital Creativity

Publikācijas veids Publikācija RTU zinātniskajā žurnālā
Pamatdarbībai piesaistītais finansējums Nav zināms
Aizstāvēšana: ,
Publikācijas valoda English (en)
Nosaukums oriģinālvalodā artMUSE – How European Transformations Trigger Digital Creativity
Pētniecības nozare 5. Sociālās zinātnes
Pētniecības apakšnozare 5.4. Socioloģija un sociālais darbs
Autori Martina Fetting
Patrycja Ryłko
Iwona Bigos
Martin Koplin
Atslēgas vārdi media art, Europe, industrial and digital revolution, historical identities, participation
Anotācija The paper focuses on the European media art festival artMUSE and its impact on the transformation of urban space. Artists, creative players, cultural managers, citizens and museum visitors have been brought together via diverse activities and events which have been realized from 2011 to 2012. Setting off from the mutual heritage of European cities shaped by the industrial revolution, the project revealed also the different paths European discourses about the artistic representation of epochal changes have taken since.
Atsauce Fetting, M., Ryłko, P., Bigos, I., Koplin, M. artMUSE – How European Transformations Trigger Digital Creativity. Humanitārās un sociālās zinātnes. Nr.22, 2014, 65.-68.lpp. ISSN 1407-9291. e-ISSN 2255-8543.
Pilnais teksts Pilnais teksts
ID 18705