Stāja ir viens no fiziskās attīstības rādītājiem. Mūsdienās Latvijas bērniem un pusaudžiem arvien biežāk tiek diagnosticēta nepareiza stāja. No 2003. līdz 2008. gadam tika novērtēta stāja 1049 bērniem no deviņām Rīgas pirmsskolām. Stājas novērtēšanai tika izmantota ekspresdiagnostikas metode (Vasiļjeva, 1996; Kasvande, 1998), plantogrāfijas metode, plecu platuma indekss (Veļitčenko, 1989). 30% bērnu tika konstatēti nopietni stājas traucējumi. Viens no ietekmīgākajiem nepareizas stājas faktoriem ir muskuļu disbalanss. No 2004. gada Rīgas 154. pirmsskolas izglītības iestādē (PII) fiziskās izglītības un veselības nodarbībās tika iekļauti vingrojumi muskuļu disbalansa mazināšanai un speciālie vingrojumi, kuru pamatā ir sensomotorās iedarbības princips. Rezultātā bērniem tika konstatēta pozitīva stājas attīstības dinamika.