Pagājušā gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados tiltu laiduma konstrukcijām tika izmantotas saspriegta betona sijas, kur betona saspriegšanai tika izmantots gluds vai rievots stiepļveida stiegrojums ar 5 milimetri lielu diametru. Sijas ir izgatavotas stendos, kur stiegrojuma stieples iepriekš saspriedza un pēc tam apbetonēja (pirmsaspriegšanas metode). Tās projektētas normatīvajām slodzēm N-30 un NK-80 (saskaņā ar tā laika būvnormatīva SN-200-62 prasībām). Siju spēja uzņemt mūsdienu slodzes ir atkarīga no siju bojājumu apjoma. Ar šāda tipa sijām uz Latvijas autoceļiem vēl joprojām tiek ekspluatēti 115 tilti. Tādēļ, lai novērtētu šādu tiltu veselo un bojāto siju faktisko nestspēju, atlikušo kalpošanas laiku un dotu rekomendācijas to tālākai izmantošanai tika veikta nojaucamā tilta pār Mazo Juglu autoceļā P2 Juglas papīrfabrikas ciemats - Upesciems 1,90 km, trīs siju slogošana līdz sagrūšanai. Iegūtie rezultāti ļāva prognozēt šāda tipa spriegbetona siju atlikušo kalpošanas laiku.