Zinātniskās darbības atbalsta sistēma
Latviešu English

Publikācija: Formative Assessment Practice: Insight into Three Latvian Universities

Publikācijas veids Publikācija RTU zinātniskajā žurnālā
Pamatdarbībai piesaistītais finansējums Nav zināms
Aizstāvēšana: ,
Publikācijas valoda English (en)
Nosaukums oriģinālvalodā Formative Assessment Practice: Insight into Three Latvian Universities
Pētniecības nozare 5. Sociālās zinātnes
Pētniecības apakšnozare 5.3. Izglītības zinātnes
Autori Alla Anohina-Naumeca
Anzela Jurane-Bremane
Atslēgas vārdi feedback, formative assessment, higher education, questionnaire.
Anotācija Taking into account that formative assessment promotes learning and there is a lack of evaluation data on such type of assessment in Latvian institutions of higher education, at the beginning of 2015 the research was undertaken with the aim of investigating the assessment practice of university lecturers. The questionnaire was used as the main research instrument. The paper presents the analysis of data on three Latvian largest universities: Riga Stradiņš University, Riga Technical University, and University of Latvia. Conclusions are made about assessment purposes, ways of use of assessment information, frequency of grading, feedback types, and other assessment aspects.
Atsauce Anohina-Naumeca, A., Jurane-Bremane, A. Formative Assessment Practice: Insight into Three Latvian Universities. Humanitārās un sociālās zinātnes. Nr.25, 2015, 6.-12.lpp. ISSN 1407-9291. e-ISSN 2255-8543.
Pilnais teksts Pilnais teksts
ID 21969