Disertācijas darba pirmā daļa izskata aviokompānijas gaisa kuģu apkopes pašreizējas situācijas teorijas un prakses analīzi. Otrajā daļa izskata gaisa kuģu apkopes matemāti-skā modeļa izstrādi, attiecīgam gaisa kuģu tipa flotei un noteiktam ekspluatācijas veidam avi-okompānijā, kas ļauj uzradīt mērķtiecīgu darbu drošuma un regularitātes uzturēšanai noteiktajā līmeni un gaisa kuģu funkcionālu un efektīvu ekspluatāciju. Trešajā daļa tiek izskatīts gaisa kuģu “stāvokļu” modelis lidojuma laikā, gaisa kuģa apkopes vadība un gaisa kuģa stāvokļu novērtēšana pēc komponentu atteikuma lidojuma laikā. Ceturtajā daļa, pamatojoties uz iepriekšējās daļas ie-gūtiem rezultātiem, tika noteikts optimālais sistēmas modelis procesu kontrolei sagatavojot gaisa kuģi lidojumam ar kavējumu tehnisku iemeslu dēļ. Secinājumos parādīti pētījuma atklājumi un gaisa kuģu ekspluatācijas laikā iegūti testēšanas rezultāti. Pielikumi satur statistiskos datus, kuri tika izmantoti gaisa kuģu apkopes procesu modelēšanā un viņu ievešanu aviokompānijā. Izstrādātu procedūru pārbaude notika aviokompānijā A/S AirBaltic.