Līmēta koka gājēju pārvads pār autoceļu P103 Dobele-Bauska 17,44 km Tērvetē
Latvijas Būvniecība 2016
Ainārs Paeglītis

Koka tiltu būvniecībai Latvijā ir senas tradīcijas. Līdz 20. gadsimta vidum Latvijā tika ekspluatēti ap 3500 koka tilti. Tomēr vēlākajā industriālās būvniecības periodā koka tiltus nomainīja caurtekas un dzelzsbetona konstrukcijas. Tomēr, attīstoties līmkoksnes izgatavošanas tehnoloģijām, koka tiltu būvniecība kļūst arvien pievilcīgāka. Viens no tādiem piemēriem ir gājēju pārvads pār autoceļu P103 Dobele-Bauska 17,44 km, kura būvprojekts ir izstrādāts, kā eksperimentāls paraugs līmētai koka konstrukcijai, lai uz tās pamata veiktu pētījumu par koka konstrukciju veiktspēju un ilgizturību dabīgos darba apstākļos. Uzbūvētais gājēju pārvads nodrošinās Tērvetes dabas parka apmeklētājiem, kuru vidū ir daudz bērnu, drošu autoceļa P103 Dobele-Bauska šķērsošanas vietu, izveidojot divlīmeņu gājēju pāreju. Satiksmes intensitāte pa autoceļu P103 ir sasniegusi 1616 automašīnu diennaktī un turpina pieaugt. Tērvetes dabas parka apmeklētāju skaits ar katru gadu palielinās. 2013. gadā tas pārsniedza 100000 apmeklētāju.


Atslēgas vārdi
tilts, līmēts koks, gājēji, kopne

Paeglītis, A. Līmēta koka gājēju pārvads pār autoceļu P103 Dobele-Bauska 17,44 km Tērvetē. Latvijas Būvniecība, 2016, No. 3, 79.-85.lpp. ISSN 1691-4058.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196