Zinātniskās darbības atbalsta sistēma
Latviešu English

Publikācija: Real-time Color Codes for Assessing Learning Process

Publikācijas veids Zinātniskais raksts, kas indeksēts Web of science un/vai Scopus datu bāzē
Pamatdarbībai piesaistītais finansējums Nav zināms
Aizstāvēšana: ,
Publikācijas valoda English (en)
Nosaukums oriģinālvalodā Real-time Color Codes for Assessing Learning Process
Pētniecības nozare 5. Sociālās zinātnes
Pētniecības apakšnozare 5.3. Izglītības zinātnes
Autori Laura Dzelzkalēja
Jānis Kapenieks
Atslēgas vārdi E-learning assessment; color codes in learning; ICT for learning assessment; real-time learning process assessment
Anotācija Effective assessment is an important way for improving the learning process. There are existing guidelines for assessing the learning process, but they lack holistic digital knowledge society considerations. In this paper the authors propose a method for real-time evaluation of students’ learning process and, consequently, for quality evaluation of teaching materials both in the classroom and in the distance learning environment. The main idea of the proposed Color code method (CCM) is to use color codes during the learning process: green for “job done”, yellow for “being done” and red for “have a problem”. Codes help the teacher to understand the learning progress and react faster.
DOI: 10.1016/j.sbspro.2016.09.101
Hipersaite: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816312125 
Atsauce Dzelzkalēja, L., Kapenieks, J. Real-time Color Codes for Assessing Learning Process. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2016, Vol.231, 263.-269.lpp. ISSN 1877-0428. Pieejams: doi:10.1016/j.sbspro.2016.09.101
Pilnais teksts Pilnais teksts
Publikācijas versija
Licence
Papildinformācija Citējamību skaits:
  • Scopus  0
ID 22907