Application of Multi-Criteria Analysis Methods in Tourism Information System
2004
Andrejs Romānovs

Pēdējā laikā pasaulē ir vērojamā tendence, saistītā ar tūrisma produktu un pakalpojumu klāsta palielināšanu un to izplātīšanas ceļu paplašināšanu, it sevišķi izmantojot Internet tīklu. Sakarā ar to, ceļojuma izvēle ir kļuvusi par sarežģītu risinājuma meklēšanas procesu. Tās izvirza jautājumu par informācijas sistēmas izstrādāšanu, kas veiktu konsultatīvu atbalstu tūristiem, pieņemot lēmumu par individuāla ceļojuma izvēli. Individuālas izvēles problēma patlaban ir lēmumu pieņemšanas svarīga uzdevumu klase. Ceļojuma izvēle ir saistīta ar daudzkritēriju izvēli un lielu alternatīvu skaitu. Uzdevuma risināšanai ir aprobētas trīs daudzkritēriju analīzes metodes, un proti, analītiskas hierarhijas metode, ELECTRE metode un vienkārša aditīvā svēršanas metode, un veikta to analīze. Izmantojot dota pētījuma rezultātus, var, papildinot tūrisma informācijas sistēmas datu bāzi ar kritēriju vērtējumiem, veikt pamatotu individuālu ceļojuma izvēli, atbilstoši tūrisma vēlmēm.


Atslēgas vārdi
tourism trip, decision making, multicriteria analyze, analytical hierarchy process, ELECTRE, simple additive weighting

Romānovs, A. Application of Multi-Criteria Analysis Methods in Tourism Information System. Informācijas tehnoloģija un vadības zinātne. Nr.20, 2004, 130.-140.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196