Nesagraujošās testēšanas metodes spēlē svarīgu lomu transporta un transporta infrastruktūras uzturēšanas uzdevumā. Šo metožu izmantošana padara iespējamu inženierbūvju un transportlīdzekļu konstrukcijas elementu agrīnu iekšējo defektu atklāšanu. Akustiskās emisijas metode (AE) ir unikāls instruments, kas ļauj veikt izturības pētījumus, ko nevar izdarīt citādi. Darbā tiek izvērtēta iespēja izmantot AE intensitātes un spektra kritēriju dažādiem inženiertehniskiem materiāliem un konstrukcijām no tiem. Tika veikti AE-testi tilta sijām, lokomotīvju ratiņu rāmjiem un pagalvjiem, spriegotiem dzelzsbetona gulšņiem. Papildus, tika notestēti kompozītu materiālu, kurus izmanto transporta infrastruktūras konstrukcijas elementu un transportlīdzekļu mezglu izgatavošanai, paraugi. Pamatojoties uz darbā veiktiem eksperimentiem, atklājās AE iezīmes, kurus izmantojot, ir iespējama efektīvāka un precīzāka objektu stāvokļa analīze nekā līdz šīm. Tika atklāta attiecība starp AE signālu intensitāti un signālu frekvenci. Tika novērtēta iespēja izmantot šo saistīto parametru pāri kā objekta stāvokļa novērtēšanas jaunu kritēriju. Tika izpētīta nepārprotamas sagraušanas posma identifikācijas iespēja, balstoties uz šiem parametriem. Tika izveidota programmatūra, kurā tika realizēta darbā piedāvāta kvantitatīva AE signālu parametru dinamikas analīze.