Raksta mērķis ir atspoguļot pētījuma rezultātus, kas raksturo studentu motivāciju, un sniegt rekomendācijas šīs motivācijas noturīguma veicināšanai. Katru gadu Latvijas augstskolās studijas sāk aptuveni 20 tūkstošu jauniešu [1], taču daļa no viņiem studijas pārtrauc un vairs neturpina. Šāda situācija rada gan personīgos laika un finansiālos zaudējumus, gan arī neracionāli tiek izmantoti sabiedrības resursi. Viens no faktoriem, kas ietekmē studiju gaitu iesākšanu un to tālāku turpināšanu, ir studiju motivācija. Mūsdienās jauniešiem studijas augstskolā, profesijas izvēles process bieži ir pragmatisks, lietderīgs, utilitārs pasākums. Studiju laikā jaunieša personība dinamiski mainās un attīstās. Tieši studentu vērtību sistēma un nostādnes nosaka attieksmi pret studijām.