Pamatizglītības pirmais posms ir ļoti nozīmīgs personības veidošanās procesā. Tā norises veiksmīgums nosaka visu turpmāko izglītošanās norisi un veido priekšnoteikumus cilvēka efektīvai dzīves darbībai. Klases audzinātājs ir tas cilvēks, kurš ieņem vienu no galvenajām vietām skolēna dzīvē. Viņam ir visciešākie kontakti arī ar skolēna ģimeni. Sociālais pedagogs ir tā persona skolā, kas strādā ar skolēniem, kuri atrodas riska situācijās. Sociālais pedagogs ir arī tas, kurš pārstāv bērna tiesības un rūpējas par to, lai palīdzētu atrisināt sarežģītas situācijas, kādās nonācis skolēns, ja par to liecina slikta uzvedība, konflikti ar skolas biedriem vai skolotājiem, stundu kavēšana, klaiņošana, skolas biedru pāridarījumi, noslēgšanās, aktivitātes zudums vai citas negatīvas izmaiņas skolēna uzvedībā. Raksta mērķis ir analizēt sociālā pedagoga un klašu audzinātāju sadarbību pamatizglītības pirmajā posmā.