Sociālais pedagogs kā klases audzinātāja sadarbības partneris pamatizglītības pirmajā posmā
Humanitārās un sociālās zinātnes 2017
Natālija Novosada, Astrīda Raževa

Pamatizglītības pirmais posms ir ļoti nozīmīgs personības veidošanās procesā. Tā norises veiksmīgums nosaka visu turpmāko izglītošanās norisi un veido priekšnoteikumus cilvēka efektīvai dzīves darbībai. Klases audzinātājs ir tas cilvēks, kurš ieņem vienu no galvenajām vietām skolēna dzīvē. Viņam ir visciešākie kontakti arī ar skolēna ģimeni. Sociālais pedagogs ir tā persona skolā, kas strādā ar skolēniem, kuri atrodas riska situācijās. Sociālais pedagogs ir arī tas, kurš pārstāv bērna tiesības un rūpējas par to, lai palīdzētu atrisināt sarežģītas situācijas, kādās nonācis skolēns, ja par to liecina slikta uzvedība, konflikti ar skolas biedriem vai skolotājiem, stundu kavēšana, klaiņošana, skolas biedru pāridarījumi, noslēgšanās, aktivitātes zudums vai citas negatīvas izmaiņas skolēna uzvedībā. Raksta mērķis ir analizēt sociālā pedagoga un klašu audzinātāju sadarbību pamatizglītības pirmajā posmā.


Atslēgas vārdi
form tutor, first level of basic education, cooperation, social pedagogue, social pedagogics

Novosada, N., Raževa, A. Sociālais pedagogs kā klases audzinātāja sadarbības partneris pamatizglītības pirmajā posmā. Humanitārās un sociālās zinātnes, 2017, Vol.27, 51.-65.lpp. ISSN 1407-9291. e-ISSN 2255-8543.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196