Darbā atzīmēts, ka apģērbu projektēšanai izmantojamās metodes balstās uz zināšanām par cilvēka ķermeņa izmēriem un formu. Ķermeņa mēru iegūšanai izmantojamās skenēšanas sistēmas ne vienmēr nodrošina precīzu rezultātu iegūšanu bez antropometrisko punktu marķēšanas. Atzīmēts, ka cilvēka figūru daudzveidība un mainība prasa pastāvīgu projektēšanas metožu pilnveidošanu. Viens no progresīvākajiem apģērbu projektēšanas attīstības virzieniem ir trīsdimensiju modeļu veidošana un to virsmas izklāšana plaknē. Rakstā apskatīta cilvēka virsvidukļa torsa daļas virsmas matemātiskā modeļa iegūšanas metode, izmantojot antropometrisko punktu koordinātes. Eksperimentālo datu iegūšanai lietota gaitas datoranalīzes iekārta Qualisys ar PRO Reflex kamerām, kuras izstaro un uztver atpakaļ no marķieriem atstaroto infrasarkano staru kūli. Izveidotā virsmas modeļa balstpunkti ir apzīmēti saskaņā ar SEPP vienotās apģērbu konstruēšanas metodē izmantojamo ciparu sistēmu. Izdalītas virsmas līnijas, pa kurām karkass ir jāsadala, lai modelētu apģērba detaļas.