Valsts augstskolu loma novadu informātikas skolotāju e-tālākizglītībā
2007
Jurijs Lavendels, Vjačeslavs Šitikovs, Gints Jēkabsons

Informātikas priekšmets vidusskolās no izteikti akadēmiska kursa, mainoties vidējās izglītības standartiem, ir kļuvis par izteikti pragmatisku kursu. Šim procesam ir gan pozitīvas sekas, jo vidusskolā tiek sagatavoti visumā kvalificēti datoru lietotāji, gan negatīvas sekas, jo augstskolas uzņem skolu abiturientus, kam nav akadēmisku, bet tikai pragmatiskas zināšanas datorlietojumos. Esošo situāciju var uzlabot skolotāju tālākizglītībā paredzot tēmas, kas virzītu skolu mācību procesu akadēmiskākā virzienā saglabājot pozitīvos jaunās pieejas aspektus. Latvijas Republikā tālākizglītības iespējas novadu informātikas skolotājiem ir ievērojami mazākas, kā lielpilsētu skolotājiem, to mazmobilā dzīves veida dēļ. RTU ir pieredze Latvijas novadu informātikas skolotāju tālākizglītībā Tīmeklī. RTU īsteno IZM apstiprināto informātikas skolotāju tālākizglītības programmu, kas paredz vienu klātienes ievadnodarbību, darbu Tīmeklī un ieskaiti klātienē. Attīstot iesākto darbu skolotāju tālākizglītībā, RTU īsteno ESF atbalstītu projektu, kura ietvaros tiek veidota ilglaicīga vide skolotāju tālākizglītībai un savstarpējam praktikumam.


Atslēgas vārdi
Eiropas Struktūrfondi, tālākizglītība, informātikas skolotāji, Tīmeklis, projekts, mācību vide

Lavendels, J., Šitikovs, V., Jēkabsons, G. Valsts augstskolu loma novadu informātikas skolotāju e-tālākizglītībā. Lietišķās datorsistēmas. Nr.30, 2007, 172.-178.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196