Siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšana ir globāla problēma, kuras risināšanā ir iesaistījusies arī Latvija. Rezumējot LV Ministru kabineta rīkojumu “Par Alternatīvo degvielu attīstības plānu”, gāzes degvielas sektors ir atvērts jauniem risinājumiem, kas samazina SEG emisijas. Aktuālākā šī problēma ir Rīgā, kur dzīvo 33% no visiem Latvijas iedzīvotājiem, un ir dzelzceļa mezgli un osta. Konkrētā darba mērķis ir SEG emisiju samazināšana transporta sektorā, aprobējot ar ūdeņradi bagātinātas saspiestas dabasgāzes (HCNG) degvielas lietošanu Latvijā. Tā realizācijai nepieciešams izpētīt iespējas saspiest HCNG līdz CNG uzpildes balonu standarta spiedienam 200-250 bar un to transportēt pa cauruļu vai virtuālo gāzes vadu. HCNG degvielas efektivitāte slēpjas CO2 emisijas samazinājumā attiecībā pret CNG vidēji 10-15% apmērā. Lietojot HCNG kā transporta degvielu, papildus jāatzīmē degvielas ekonomija, dzinējiem darbojoties zemas slodzes liesa degmaisījuma režīmā. HCNG degvielas potenciālais lietošanas sektors Latvijā ir: a) ar dīzeļdzinējiem darbināmie iekšējo ūdeņu kuģi un lokomotīves, kuras ir veikušas pāreju (vai apsver to veikt) uz duālo degvielu dīzelis-dabasgāze; b) autobusi un smagās automašīnas, kuras darbojas ar CNG, un kurām izplūdes kolektors pieļauj lielāku sadegšanas siltumu 5-10% robežās.