Mūsdienu ātri mainīgajā vidē nepieciešams spēt tai pielāgoties un atbilst esošajām prasībām. Tas attiecas ne tikai uz darba tirgu, uzņēmējdarbību, bet rada izaicinājumu arī augstākajai izglītībai ar nepieciešamību mainīties un pielāgoties ārējiem apstākļiem. Vispārējas digitalizācijas laikmetā, informācijas tehnoloģijas ienāk arī izglītības jomā, mainot arī pasniegšanas metodes. Viens no piemēriem jaunajām metodēm ir lietišķās spēles jeb simulācijas, kas atspoguļo reālas situācijas un procesu vienkāršojumu. Simulācijas, piemēram ekonomikā vai uzņēmējdarbībā, sniedz iespēju izprast pašu būtību un saprast, kā “sistēma” darbojas. Konkrētās situācijās studentiem ir jāspēj pielietot iepriekš apgūtas zināšanas un prasmes no dažādām jomām, kas dod iespēju labāk apzināt kopsakarības un labāk apgūt studiju materiālu. Kaut arī spēļu izmantošana nodarbībās neatrisina visas izglītības problēmas, lietišķās spēles (angl., simulation game) un citas simulācijas ir noderīgi rīki studiju procesā, kas spēj iesaistīt studentus mācību procesā. Šīs raksts atspoguļo Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes Teritorijas attīstības pārvaldības un pilsētekonomikas katedras (turpmāk RTU IEVF TAPPEK) pieredzi lietišķās spēles izmantošanā, īstenojot studiju kursu “Ekonomiskās sistēmas funkcionēšanas modelis”.