Architecture and Application of Knowledge Assessment Systems: an Overview
2008
Romans Lukašenko, Alla Anohina-Naumeca

Rakstā ir sniegts pārskats par datorizētām zināšanu vērtēšanas sistēmām. Datorizētas zināšanu vērtēšanas vispārīga definīcija ir dota un objektīvas un subjektīvas testēšanas sistēmu pielietošanas iespējas ir aprakstītas. Turklāt rakstā ir identificētas priekšrocības un trūkumi, kas attiecas gan uz datorizētu zināšanu vērtēšanu pašu par sevi, gan arī atsevišėi uz objektīvas un subjektīvas testēšanas sistēmām. Zināšanu vērtēšanas sistēmu vispārīga arhitektūra ir atspoguĜota, noradot šādu sistēmu pamatkomponentes, to izpildāmas funkcijas un sadarbību. Rakstā ir pamatota nepieciešamība nodrošināt intelektuālu un adaptīvu atbalstu zināšanu vērtēšanas sistēmās un ir aprakstīti minētā atbalsta izpausmes veidi esošās sistēmās. Īpaša uzmanība ir veltīta studenta modelim, kas tiek izmantots, lai adaptētu sistēmu atsevišėa lietotāja vajadzībām. Ir definēti modelī glabātas informācijas pamatveidi un šīs informācijas iegūšanas avoti, kā arī ir piedāvāts apkopojums par studenta modeĜa klasifikācijām, Ħemot vērā dažādus kritērijus. Rakstā ir arī sniegta informācija par intelektuālu un adaptīvu atbalstu uz jēdzienu tīkliem balstītajā zināšanu vērtēšanas sistēmā, kas tiek izstrādāta Rīgas Tehniskajā universitātē, kā arī ir identificēti minētās sistēmas turpmākas attīstības virzieni.


Atslēgas vārdi
Computer-assisted assessment, assessment system, student model, intelligent support, adaptivity

Lukašenko, R., Anohina-Naumeca, A. Architecture and Application of Knowledge Assessment Systems: an Overview . Lietišķās datorsistēmas. Nr.9, 2008, 1.-12.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196