Darbs veltīts autora izstrādātam jaunam zemūdens transportlīdzekļa piedziņas veidam. Pētīta plūsmas un transportlīdzekļa mijiedarbības dinamika, kā arī apskatīti plūsmas ietekmējoši faktori, vadības metodes un spēja pārvietoties arī citās vidēs, ne tikai pa šķidrumu. Tiek izveidota piedziņas sistēmas ģeometrija, kuras hidrodinamiskās īpašības tiek pētītas ar speciālas CFD programmatūras palīdzību. Izveidots vadības sistēmas matemātiskais modelis. Zemūdens transportlīdzekļa dinamika, ievērojot vadības sistēmu un ar CFD programmatūras palīdzību izveidoto ūdens pretestības modeli, modelēta ar daudzķermeņu dinamikas modelēšanas programmatūru MSC Adams. Plūsmas dinamikas apvienošanai ar daudzķermeņu mehānisma dinamiku pielietots metamodelēšanas un skaitlisko eksperimentu paņēmiens. Skaitliskie eksperimenti irdenā jeb granulārā vidē veikti, pielietojot diskrēto elementu metodi, simulējot transportlīdzekļa pārvietošanos ar programmatūru EDEM. Darba ietvaros arī izveidots modeļa prototips modeļa uzvedības vērošanai reālos apstākļos. Iegūti kvalitatīvi, labi sakrītoši matemātiskā modeļa un fiziskā prototipa dinamikas rezultāti, kuri pierāda gan jaunā piedziņas principa, gan vadības sistēmas darbaspēju.