Mūsdienās starptautiskais uzņēmumu tirgus ir ļoti dinamisks, mainīgās ekonomiskās situācijas un patērētāju ietekmē, uzņēmumi saskaras ar dažādiem izaicinājumiem un ir spiesti konkurēt ne tikai ar vietējiem konkurentiem, bet arī ar citu valstu lielajām korporācijām. Dažādi piedāvājumi, cenas, produkti, apkalpošanas un pirkšanas veidi, sniedz patērētājiem plašās izvēles iespējas un veicina pieaugošu pieprasījumu pēc iespējas ātrāk un ērtāk saņemt savu iegādāto preci. Šī pieprasījuma iespaidā arī loģistikas nozares uzņēmumi saskaras ar spiedienu pasūtītos produktus piegādāt ātrākā laikā, tajā pašā laikā saglabājot uzņēmuma potenciālu strādāt ar peļņu. Pētījuma mērķis ir izpētīt ārpakalpojumu uzņēmumu kvalitāti ietekmējošus faktorus un izstrādāt ārpakalpojumu kvalitātes novērtēšanas modeli loģistikas nozares uzņēmumiem. Izstrādātais modelis ļaus loģistikas uzņēmumiem, kuri izmanto ārpakalpojumus, novērtēt to darbības efektivitāti un noteikt virzienus, kuros nepieciešami uzlabojumu, lai sasniegtu noteiktos uzņēmuma darbības mērķus. Pētījuma procesā ir izmantotas kvantitatīvas un kvalitatīvas pētījuma metodes: zinātniskās literatūras analīze, statistisko datu apkopošana un analīze, ekspertu aptauja un datu grupēšana un salīdzināšana.