Mūsdienu projektu vadība un tās pievienotā vērtības izglītības iestādē
Society, Integration, Education: Starptautiskās zinātniskās konferences materiāl 2024
Iveta Amoliņa, Intra Lūce

Mūsdienās, attīstoties jaunākajām tehnoloģijām, tirgū ienākot jauniem izaicinājumiem un risinājumiem izglītības nozarē, palielinoties globalizācijai, digitalizācijai, konkurencei gan izglītības iestāžu, gan uzņēmumu vidū, personu iespējām un vēlmēm, aizvien vairāk tiek attīstīti jauno pakalpojumi, to sniegšanas pieejas, meklējot šo ideju realizācijas iespējas. Profesionāla un veiksmīga projektu vadība sekmē jaunu ideju attīstību, to ieviešanu gan valsts, gan privātajā sektora izglītības iestādēs. Lai projektā izvirzīto mērķi sasniegtu, ir būtiski noteikt pamatvērtības, kuras būtu jāievēro visa procesa gaitā. Projektā iesaistītajām pusēm ir jāizprot, kas ir projekts, tā elementi, kāds process jānoiet, lai sasniegtu vēlamos rezultātus, kādi ir riski, kas ir projekta vadītājs un viņa komanda u.c. Raksta mērķis ir izpētīt projektu īstenošanas pamatvērtības, izanalizējot Eiropas Savienības SAM projektus, noskaidrojot izglītības iestāžu ieguvumus un izdarot secinājumus par projektu pievienoto vērtību izglītības iestādes darbībā. SAM atbalsts augstākās izglītības iestādēm ir devis būtiskus ieguvumus, kuriem ir nozīme izglītības, pētniecības, inovāciju, kvalitātes un kvalitātes vadības sistēmas pilnveidošanā, kā arī sociālās iekļaušanās un ilgtspējas attīstībā. Šie ieguvumi pozitīvi ietekmē ne tikai studentus un pašas augstākās izglītības iestādes, tie aptver plašāku spektru – no uzlabotas mācību kvalitātes līdz paaugstinātai konkurences spējai izglītības tirgū un internacionalizāciju.


Atslēgas vārdi
core values, project management, project management implementation methods
DOI
10.17770/sie2024vol1.7910
Hipersaite
https://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/7910

Amoliņa, I., Lūce, I. Mūsdienu projektu vadība un tās pievienotā vērtības izglītības iestādē. No: Society, Integration, Education: Starptautiskās zinātniskās konferences materiāl, Latvija, Rēzekne, 24.-24. maijs, 2024. Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2024, 26.-41.lpp. ISSN 1691-5887. Pieejams: doi:10.17770/sie2024vol1.7910

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196