Refleksija – mācību stratēģija skolēna snieguma uzlabošanai pēc atgriezeniskās saites sniegšanas
2024
Elita Špehte

Aizstāvēšana
11.12.2024. 10:00, RTU Liepājas akadēmijā, Lielā iela 14, 227. auditorijā (Zoom tiešsaite https://rtucloud1.zoom.us/j/94865933766 )

Zinātniskais vadītājs
Pāvels Jurs

Recenzenti
Dina Bethere, Zanda Rubene, Svetlana Ušča

Elitas Špehtes promocijas darbs izglītības zinātnēs skolas pedagoģijas apakšnozarē “Refleksija – mācību stratēģija skolēna snieguma uzlabošanai pēc atgriezeniskās saites sniegšanas” izstrādāts Liepājas Universitātes Izglītības zinātņu institūtā Dr. paed. profesora Pāvela Jura vadībā laika posmā no 2019. līdz 2024. gadam. Promocijas darba mērķis: izstrādāt teorētiskajās atziņās pamatotu un pedagoģiskajā praksē aprobētu skolēna refleksijas mācīšanās procesa modeli pēc pedagoga atgriezeniskās saites sniegšanas mācību procesa pilnveidei. Promocijas darba apjoms ir 177 lapaspuses, ieskaitot pielikumus, 8 pielikumi, 26 attēli un 29 tabulas. Promocijas darba 1. daļā veikta atgriezeniskās saites un refleksijas teorētiskā analīze, raksturota atgriezeniskās saites un refleksijas būtība, atgriezeniskās saites un refleksijas savstarpējās mijsakarības, izveidots skolēna refleksijas mācīšanās procesa modelis pēc pedagoga atgriezeniskās saites sniegšanas un analizēts refleksijas potenciāls pedagoģiskajā procesā. Promocijas darba 2. daļā ir veikta empīriskā izpēte – analizēta refleksijas un atgriezeniskās saites ietekme uz skolēnu mācīšanos un snieguma uzlabošanu, raksturoti pedagoģiskie priekšnosacījumi, kas nodrošina skolēnu refleksijas prakses izmantošanu mācību procesā, īstenota skolēna refleksijas mācīšanās procesa modeļa pēc pedagoga atgriezeniskās saites sniegšanas izstrāde un aprobācija, veikta skolēnu un skolotāju aptauja par modeļa ieguvumiem, kā arī veikta skolēna refleksijas mācīšanās procesa modeļa pēc pedagoga atgriezeniskās saites sniegšanas ietekmes salīdzināšana un interpretācija pētījuma pamatgrupas un kontroles grupas skolēniem. Promocijas darba nobeigumā iekļauti būtiskākie pētījuma secinājumi un piedāvāti ieteikumi skolēnu refleksijas veicināšanai pedagoģiskajā procesā. Atbilstoši promocijas darbā izvirzītajiem pētījuma jautājumiem, galvenie secinājumi akcentē pētījuma zinātnisko un praktisko novitāti.


Atslēgas vārdi
atgriezeniskā saite, mācību process, mācību stratēģija, refleksija, skolēni, skolotājs
DOI
10.7250/9789934371271

Špehte, Elita. Refleksija – mācību stratēģija skolēna snieguma uzlabošanai pēc atgriezeniskās saites sniegšanas. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2024. 179 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196