Pētījuma mērķis ir analizēt metalingvistiskos komentārus par latviešu valodu sociālajos medijos pēc adresāta. Par primāru atzīts tāds adresāts, uz kuru attiecas metalingvistiskā komentāra saturs. Šādā skatījumā ir iespējams izdalīt adresātu pirmajā, otrajā un trešajā personā. Empīriskais materiāls, ko veido aptuveni 400 vienību, ir sociālajos medijos Facebook un Twitter publicētie lietotāju oriģinālieraksti un komentāri, kuros raksturots kāds viņu pašu vai citu izmantotais latviešu valodas aspekts. Rakstā skaidrots metalingvistiskā komentāra jēdziens un sniegts pārskats par līdzšinējiem pētījumiem. Metalingvistiskie komentāri sociālajos medijos ir adresēti trešajai personai, t. i., citiem vispārinātā vai konkrētā nozīmē, otrajai personai kā saziņas partnerim, kas var būt valodas speciālisti vai jebkurš cits Facebook vai Twitter lietotājs, un nosacīti – pirmajai personai gadījumos, kad ieraksta autors atklāj pats savu valodas lietotāja pieredzi. Šajā pētījumā sociālajos medijos ir konstatēta gan negatīva, gan pozitīva, retāk vienaldzīga lingvistiskā attieksme pret latviešu valodu un tās lietojuma kvalitāti.