Šajā pētījumā tiek analizēta nepieciešamība un iespējas izveidot valsts drošības rezerves Latvijā AUS 32 šķidrumam, kas nepieciešams automobiļiem ar dīzeļmo- toriem, kuri atbilst Euro 4, Euro IV un augstākiem emisiju standartiem. AUS 32 ir būtisks šķidrums, kas tiek izmantots transportlīdzekļu izplūdes gāzu selektīvai katalītiskai reducēšanai (SCR), lai samazinātu kaitīgo NOx izmešu daudzumu. Bez pietiekama AUS 32 daudzuma automobiļiem ar SCR sistēmām var tikt bloķēta motora iedarbināšana. Ziņojumā secināts, ka valsts kritisko funkciju nodrošināšanai pieprasījums pēc AUS 32 palielināsies vidēji par 4% gadā, ņemot vērā valsts kritisko pakalpoju- mu sniedzēju, piemēram, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD), Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) un Valsts policijas (VP), patēriņu. Tiek prognozēts, ka līdz 2030. gadam AUS 32 patēriņš palielināsies par 26.37% (NMPD), 23.12% (VUGD) un 35.66% (VP), salīdzinot ar 2023. gadu. Lai nodrošinātu valsts drošības intereses, tiek rosināts veidot AUS 32 rezer- ves. Ziņojumā piedāvāts paņēmiens maksimālā rezervju apjoma noteikšanai, kas segtu vismaz 61 dienu ilga perioda ikdienas patēriņu, harmonizējot to ar degvielas rezervju plānošanas metodiku. Minimālā AUS 32 rezervju apjoma noteikšanai ziņojumā tiek piedāvāts pa- ņēmiens, kas nodrošina minimālā rezervju apjoma aprēķinu, lai izpildītu valsts un pašvaldību kritisko pakalpojumu sniegšanas prasības, nodrošinot transportlīdzek- ļu ar dīzeļmotoriem nepārtrauktu darbību arī krīzes situācijās. Ziņojumā izklāstīti arī uzglabāšanas nosacījumi un tehniskās prasības AUS 32 šķidrumam un tā uzglabāšanas konteineriem, analizēti potenciālie rezervju veido- tāji Latvijā, kā arī noskaidrots potenciālais rezervju veidotājs. Pētījuma ziņojuma saturu var izmantot datos balstītu lēmumu pieņemšanā, izstrādājot noteikumus par AUS 32 valsts rezervju veidošanu un krājumu uzrau- dzību.