Pētījuma mērķis: Veidot praksē balstītus materiālus un nemateriālus mākslas darbus un prototipus, ko iespējams pasniegt skatītājam kā pieredzi vai paraugu no kura mācīties, aizgūt idejas – mainot savus ikdienas paradumus tādās jomās kā pārtikas ilgtspēja un pārtikas audzēšana. Darba saturs: Pētījums sastāv no 7 nodaļām. Pētījuma pirmā nodaļā pētīts teorētiskais un filozofiskais konteksts pētījumā izmantotajai “dziļās” ilgtspējas idejai. Otrā nodaļa analizē “lēno” kustību vēsturē un “lēno” mediju mākslu. Trešā nodaļa atspoguļo veidoto teorētisko un filozofisko kontekstu disertācijā attīstītajā mākslas praksē balstītās pētniecības metodēm. Ceturtajā nodaļā izklāstīta pētījuma ietvaros attīstītā un izmantotā metodoloģija. Piektā nodaļa veltīta pētījuma ietvaros radīto un prezentēto mākslas darbu, artefaktu, mākslas objektu un nemateriālās mākslas darbu (lekciju, meistarklašu) aprakstam, analīzei un pašreflekcijai. Sestā nodaļa veltīta pētījuma ietvaros veikto interviju analīzei. Septītajā nodaļā veikts ekoloģiskās mākslas vēstures momentu un mākslas darbu un dažādu mākslinieku pieejas analīzei un gadījumu pētījumiem. Pētījuma metodes: kvalitatīvā kontentanalīze, nepārtrauktā salīdzinošā analīze, diskursa analīze, fenomenoloģiskā analīze, atvērtā novērošana, vizuālās metodes, attālinātā intervija (dziļā intervija), attālinātā fokusgrupa, eksperimenti un kvazieksperimenti (darbnīcas, meistarklases, prototipi, izstādes), gadījuma un gadījumu sēriju analīze (kritisko gadījumu izlase).