Spāņu valodas apguve Latvijā: mikrostāstu potenciāls tekstpratības un gramatiskās kompetences attīstībai
2023
Agata Babina

Zinātniskais vadītājs
Diāna Laiveniece

Recenzenti
Indra Karapetjana, Ieva Margeviča-Grinberga, Agnese Dubova

Mūsdienās svešvalodu apguve nozīmē ne tikai leksikas apguvi un gramatisko formu iegaumēšanu, bet arvien lielāks uzsvars tiek likts uz saziņu, kā arī valodas leksisko un gramatisko vienību apguvi kontekstā. Saskaņā ar Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvē, konteksts ir notikumu un situatīvu faktoru (fizisku un citu) kopums, kas attiecībā pret personu var būt gan iekšējs, gan ārējs un kurā notiek saziņas akts. Tātad tas ietver visu saziņas brīdī notiekošo. Promocijas pētījumā konteksts skatīts rakstveida tekstos, ņemot vērā tekstu morfosintaktiskās, leksiskās un sociokulturālās iezīmes, kā arī skatot konteksta ietekmi uz valodas apguvēja kā lasītāja valodas uztveri. Tāpat arī EKPVA kā vienu no mērķiem izvirza veicināt moderno valodu apguves metodes, kuras attīsta domāšanu, spriedumu un rīcības patstāvīgumu saistībā ar sociālajām prasmēm un atbildības izjūtu. Šis mērķis atbilst promocijas darba iecerei veidot lingvodidaktisku materiālu spāņu valodas apguvei, izmantojot šajā procesā spāņu valodā rakstošo autoru mikrostāstus kā autentiskus tekstus.


Atslēgas vārdi
spāņu valoda, svešvalodu apguve, konteksts, morfosintaktiskās, leksiskās un sociokulturālās iezīmes, lingvodidaktisks materiāls, mikrostāsti

Babina, Agata. Spāņu valodas apguve Latvijā: mikrostāstu potenciāls tekstpratības un gramatiskās kompetences attīstībai. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2023. 281 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196