Latviešu valodniecībā bilingvālu bērnu latviešu valodas pētījumi ir tikai sākumstadijā, tiek izzināti konkrēti valodas fakti, parādības u. tml., bet nav plašāk analizēta bilingvālu bērnu latviešu valoda. Tas ir aktuāls daudzvirzienu zinātniskās darbības lauks, kurā pētniekiem jārisina daudzas problēmas - gan simultānā un secīgā bilingvisma attīstība pirmsskolas un sākumskolas vecumā, gan latviešu bērnu un citu tautību bērnu bilingvisms Latvijā, gan arī latviešu valodas apguve pirmsskolas vecumā un ar to saistītās lingvistiskās un didaktiskās bāzes izveide, kā arī minētā vecumposma bērnu runas attīstības un valodas apguves psiholingvistiskais aspekts u. c. Pētījuma problēma saistīta ar teorētisku lietišķās valodniecības un praktisku jautājumu risinājuma nepieciešamību attiecībā uz pirmsskolas vecuma bērnu latviešu valodas kā otrās valodas apguvi. Promocijas darbs ir starpdisciplinārs pētījums lietišķajā valodniecībā, kurā skatītas mūsdienu valodniecības un otrās valodas apguves teorijas korelācijā ar bērnu lingvistisko vidi, izvērtējot arī latviešu valodas mācību programmas, līdzekļus un otrās valodas apguves norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Promocijas darba pētījuma teorētisko pamatu veido lingvistikas un valodas apguves teorijas, kuru centrā ir bērna valoda un jautājums par to, kas ietekmē bērna L2 attīstību. Pieteiktā pētījuma problēma nosaka promocijas darba temata „Bilingvālo rusofono pirmsskolas vecuma bērnu latviešu runas specifika" izpētes nepieciešamību. Pētījums ir nozīmīgs bērna otrās valodas apguves sekmēšanā un pētniecības jomas attīstībā Latvijā. Pētījuma priekšmets ir pirmsskolas vecuma rusofono bērnu latviešu valodas kā otrās valodas prasme un kļūdu veidi, kas raksturīgi pirmsskolas vecuma rusofono bērnu producētajā latviešu runā fonētikas, gramatikas un leksikas līmenī. Promocijas darba mērķis ir izanalizēt pirmsskolas vecuma rusofono bērnu latviešu valodu fonētikas, gramatikas un leksikas līmenī, pamatojoties valodniecības, lietišķās psiholingvistikas un sociolingvistikas teorijā, sistematizēt pirmsskolas vecuma rusofono bērnu L2 runas kļūdas un izstrādāt ieteikumus L2 apguvei un attīstībai pirmsskolas vecumā. Pētījuma zinātniskais aspekts paredz iegūt teorētisku izpratni par fonētikas, gramatikas un leksikas apguves procesu bērna otrajā valodā, lai izzinātu līdzšinējo pētniecības teorētisko atziņu lomu un piemērotību izvirzītā mērķa īstenošanai. Savukārt pētījuma praktiskais aspekts ir saistīts ar latviešu valodas kā L2 mācību teorijas un prakses pilnveidi, lai pētījumā iegūto pieredzi un apkopotos rezultātus izmantotu Latvijas situācijai piemērota un bērnu vajadzībām atbilstoša otrās valodas mācību procesa organizācijai.