Leksikas lingvodidaktiskais saturs angļu valodas kā svešvalodas mācībā Latvijā
2017
Baiba Kačanova

Zinātniskais vadītājs
Diāna Laiveniece

Recenzenti
Sanita Lazdiņa, Tatjana Koķe, Dzintra Lele-Rozentāle

Saistībā ar 21. gadsimtā pieaugošo interesi par angļu valodas kā svešvalodas apguvi darba zinātniskā aktualitāte saskatāma nepieciešamībā izvērtēt angļu valodas mācības tradīcijas Latvijā, izpētot vēsturisko pieredzi angļu valodas kā svešvalodas mācīšanā kopš 1920. gada, īpašu uzmanību pievēršot mācību saturam leksikas līmenī un tā attīstībai līdz mūsdienām - 2016. gadam. Svešvalodas mācību priekšmeta izpēte tā hronoloģiskajā attīstībā dod iespēju objektīvi izvērtēt pozitīvās un negatīvās tendences, kā arī rast jaunus risinājumus svešvalodas produktīvākai apguvei. Pētījuma novitāti nosaka tas, ka pirmo reizi latviešu lingvodidaktikā ir izpētīta semantiskā lauka teorijas izmantojamība svešvalodas leksikas apguvei, savukārt leksiskās pieejas aktualizēšana kontekstā ar semantiskā lauka teoriju uzskatāma par novitāti ar tālejošu praktisko vērtību ne vien angļu valodas, bet arī citu svešvalodu apguvei, jo ieteikumi produktīvākai leksikas apguvei ir vispārināmi. Pētījuma problēma ir saistīta ar fundamentālu pētījumu trūkumu angļu valodas kā svešvalodas apguvē Latvijā, jo īpaši tādu pētījumu, kas teorētiski aktualizētu jautājumu par leksikas apguvi svešvalodā un piedāvātu tam praktiskus lingvodidaktiskus risinājumus. Promocijas darbā tiek meklēta atbilde uz jautājumu, vai semantiskā lauka teorija un leksiskā pieeja ir pielāgojama svešvalodas mācībai Latvijā un izmantojama angļu valodas leksikas produktīvākai apguvei. Tādējādi par promocijas darba tematu izvēlēts leksikas lingvodidaktiskais saturs angļu valodas kā svešvalodas mācībā Latvijā, galveno uzmanību pievēršot angļu valodas apguvēja leksikai un produktīvākai tā ieguvei un paplašināšanai. Pētījuma objekts: leksika angļu valodas kā svešvalodas mācībā formālās izglītības vidē (skolā, augstskolā, pieaugušo izglītībā). Pētījuma priekšmets: angļu valodas leksikas apguves lingvodidaktiskā modeļa koncepcijas satura izstrāde un piedāvājums svešvalodas mācībai Latvijā. Pētījuma mērķis: rast jaunus risinājumus produktīvākai svešvalodas leksikas apguvei, raksturojot leksikas teorētiskos aspektus un analizējot angļu valodas kā svešvalodas lingvodidaktisko saturu leksikas aspektā Latvijā.


Atslēgas vārdi
lingvodidaktika, svešvalodas apguve, semantiskā lauka teorija, svešvalodas apguvē Latvijā, formālā izglītība, angļu valoda

Kačanova, Baiba. Leksikas lingvodidaktiskais saturs angļu valodas kā svešvalodas mācībā Latvijā. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2017. 165 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196