Promocijas darbs pievēršas inženiertehnisko pieeju sarežģītībai defekttolerantu mobilo tīklu izstrādē. Problēma sākas ar tradicionālajām IT sistēmām, kurās, neskatoties uz programmatūras izstrādes prakses attīstības līmeni, defekttolerancei bieži netiek veltīta pietiekama uzmanība. Šī perspektīva tiek paplašināta līdz kooperatīvo mobilo tīklu risinājumu jomai. Pētījuma galvenais mērķis ir attīstīt efektīvus, defekttolerantus risinājumus kooperatīviem mobilajiem tīkliem un sniegt ieskatu defekttoleranta konsensa efektivitātē, izpētot dažādas tā formas un praktiskās ieviešanas stratēģijas. Pētījums īpaši pievēršas izrietoši un sinhrono līdera izvēles algoritmu efektivitātes novērtēšanai kooperatīvajās bezpilota lidaparātu (BPL) patrulēšanas misijās. Tiek sniegti ieskati par izrietošo algoritma konverģences procesa raksturlielumiem, dažādu paužu stratēģiju ietekmi uz misijas kvalitāti, kooperatīvo BPL tīklu dinamiskajām īpašībām un MI precizitātes un veiktspējas ietekmi uz misijas rezultātiem. Papildus tam konsensa problēma tiek analizēta viedo transportlīdzekļu kooperatīvas sadursmes novēršanas scenāriju kontekstā, pētot, vai Bizantijas kļūdu modelis ir nepieciešams V2V sakaros. Tiek izstrādāta metode, lai modelētu un mērītu plūdu konsensa veiktspēju šajā scenārijā, un rezultāti tiek analizēti. Lai sasniegtu šos mērķus, tika sagatavota un izstrādāta jauna reāllaika Docker balstīta simulācija. Tika izveidots rindas tīkla modelis, lai analizētu kooperatīvā BPL risinājuma dinamiskās īpašības, savukārt pielāgota NS3 simulācija tika izstrādāta, lai novērtētu konsensu V2V scenārijos.