Promocijas darbs “Ceļā uz bezatkritumu pārtikas patēriņu: ēdināšanas procesa organizācija Latvijas skolās ilgtspējīgas aprites ekonomikas ietvarā” ir sagatavots kā tematiski vienota zinātnisko publikāciju kopa un sastāv no astoņām savstarpēji saistītām zinātniskajām publikācijām. Pētījums ir izstrādāts laika posmā no 2021.gada septembrim līdz 2025.gada augustam ar mērķi izpētīt ēdināšanas procesa organizāciju Rēzeknes pilsētas skolās ilgtspējīgas aprites ekonomikas (AE) ietvarā un, balstoties uz šī gadījuma izpētes rezultātiem, izstrādāt risinājumus bezatkritumu pārtikas patēriņa veicināšanai skolās atbilstoši ilgtspējīgas pārtikas sistēmas principiem. Pētījuma objekts ir ēdināšanas procesa organizācija skolās ilgtspējīgas AE ietvarā. Pētījuma priekšmets ir pārtikas patēriņš un pasniegtā ēdiena atkritumi traukos (PĒAT) Rēzeknes pilsētas skolās. Pētījuma aktualitāti nosaka: 1) pārtikas izšķērdēšanas un atkritumu globālā nozīme; 2) augsts pārtikas atkritumu īpatsvars patēriņa posmā; 3) pārtikas atkritumu samazināšana ir viens no prioritāri risināmiem jautājumiem globālā, ES un nacionālā līmenī; 4) AE loma pārtikas nozarē; un 5) skolu ēdināšanas programmu attīstības potenciāls ilgtspējas kontekstā. Promocijas darbā izvirzītas hipotēzes: H1 Latvijas skolās ēdiena pasniegšanas modelis ar iepriekš individuāli servētām pilnībā vai daļēji porcionētām maltītēm, neatbilst ilgtspējīgas AE principiem un neveicina bezatkritumu pārtikas patēriņu. H2 Atsevišķi īstenotas intervences pārtikas atkritumu mazināšanai nenodrošina ilgtermiņa ietekmi skolu ēdināšanas procesā. Promocijas darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā izstrādāts promocijas darba teorētiskais ietvars, kas ir pamats empīriskajiem pētījumiem. Šajā nodaļā analizēta pārtikas izšķērdēšanas problēma globālā un Eiropas Savienības (ES) līmenī, pārtikas zudumi un atkritumi pārtikas piegādes ķēdē (PPĶ), kā arī atbilstošais politiskais un stratēģiskais ietvars. Izpētīts AE koncepts un loma pārtikas atkritumu samazināšanā. Kā arī analizēta PPĶ patēriņa posma loma plašākas pārtikas sistēmas ilgtspējas kontekstā, iekļaujot skolu ēdināšanas programmu lomu pārtikas sistēmā un pārtikas sistēmas transformāciju ietekmējošos faktorus. Otrajā nodaļā apkopoti empīrisko pētījumu rezultāti, kuru mērķis bija novērtēt ēdināšanas procesa organizāciju Rēzeknes pilsētas skolās ilgtspējīgas AE ietvarā. Pirmajā pilotpētījumā veikta PĒAT analīze, identificējot pārtikas izšķērdēšanas apjomus un tendences. Otrajā pilotpētījumā praktiski ieviestas un novērtētas mērķtiecīgas intervences pārtikas 5 atkritumu samazināšanai. Trešajā pētījumā novērtēta skolēnu attieksme un zināšanas par pārtikas atkritumu problēmjautājumiem un viņu skatījums uz pusdienu organizēšanu skolās. Trešajā nodaļā piedāvāti risinājumi ēdināšanas procesa organizācijas maiņai un pārtikas sistēmas transformācijai ilgtspējīgas AE ietvarā un atbilstoši ilgtspējīgas pārtikas sistēmas principiem. Tika izstrādāts zināšanās balstīts rekomendāciju sistēmas prototips un teorētiski pamatots rīcības plāns bezatkritumu pārtikas patēriņa veicināšanai skolās. Novērtēta PPĶ patēriņa posma nozīme pārtikas sistēmas pārveidē un piedāvāts konceptuāls ietvars pārtikas sistēmas transformācijai caur pārtikas patēriņa posmu, akcentējot patērētāju uzvedību kā katalizatoru plašākām pārmaiņām pārtikas patēriņa posmā. Promocijas darba noslēgumā izteikti secinājumi, definētas galvenās problēmas un izvirzīti priekšlikumi to risināšanai.