Šobrīd – konkurences apstākļos – augstskolām būtu jādomā par tādu studentu sagatavošanu, kuri ir spējīgi konkurēt darba tirgū un prot mācīties visa mūža garumā, kuri prot risināt problēmas, analītiski un kritiski domāt, kā arī integrēt savas zināšanas un prasmes. Līdz ar to jāmeklē jaunas pieejas studiju programmu novērtēšanai un pilnveidei. Ja līdz šim Latvijas augstskolās visbiežāk tika praktizēta ārējā kvalitātes novērtēšana, pieaicinot ekspertus, tad palēnām augstskolas nonākušas pie secinājuma, ka ārējais vērtējumas jāapvieno ar iekšējo novērtēšanu - pašvērtējumu, kas palīdz formulēt augstskolas vājos un stipros punktus, kā arī iezīmētu virzienu, ceļu, modeli, kā pilnveidoties. Pašvērtēšana tieši skar gan mācīšanu un mācīšanos, gan pētniecību, gan studiju procesa administrēšanu un augstskolas vadību. Tātad iekšējās kvalitātes vadības sistēmai jādarbojas dažādos līmeņos, tā var būt koncentrēta uz indivīdiem, studiju programmām, fakultātēm, institūtiem vai visu augstskolu. Viena no efektīvākajām pašvērtēšanas metodēm, kuru iespējams izmantot studiju programmas, studiju procesa vai citu augstskolas procesu novērtēšanā ir Quality Function Deployment (QFD) metodoloģija, ar kuru iepazīstina šis raksts.