Uzņēmumu oglekļa stratēģijas izstrādes metodika
Tehnogēnās vides aizsardzības zinātniskās problēmas: Starptaitiskās zinātniskās praktiskās konferences zinātniskie raksti
2007
Dagnija Blumberga,
Marika Rošā,
Anna Volkova,
Ilze Dzene,
Valdis Vītoliņš,
Rūdolfs Veinbergs
Uzņēmumiem, kuri piedalās SEG emisiju tirdzniecības shēmā ir izstrādāts oglekļa stratēģijas algoritms, kurš ietver četrus moduļus: izejas datu, inženiertehnisko, klimata un ekonomisko moduli. SEG emisiju samazināšanas alternatīvu izstrāde ir atkarīga no dažādiem nosacījumiem un uzņēmuma specifikas. Rakstā īpaša uzmanība ir pievērsta dažādu faktoru nenoteiktībām, kuras ietekmē ne tikai alternatīvas izvēli, bet arī gala rezultātu, piemēram, ekonomiskā pamatojuma modulī augstu nenoteiktības pakāpi izraisa emisijas kvotu cenu izmaiņas emisiju tirdzniecības procesā. Cita nenoteiktība ir saistīta ar izejas datu moduli - SEG emisiju monitoringu.
Atslēgas vārdi
siltumnīcefekta gāzes, emisijas, stratēģija, ogleklis, emisiju tirdzniecība
Blumberga, D., Rošā, M., Volkova, A., Dzene, I., Vītoliņš, V., Veinbergs, R. Uzņēmumu oglekļa stratēģijas izstrādes metodika. No: Tehnogēnās vides aizsardzības zinātniskās problēmas: Starptaitiskās zinātniskās praktiskās konferences zinātniskie raksti, Latvija, Rīga, 30.-30. marts, 2007. Rīga: RTU Izdevniecība, 2007, 40.-48.lpp. ISBN 9789984323749.
Publikācijas valoda
Latvian (lv)