Konkurētspējas paaugstināšanas problēmas pārtikas ražošanā
2008
Līga Kovalevska, Ludmila Vasiļjeva

Konkurētspējas paaugstināšanas problēmas pārtikas ražošanā Sakarā ar to, kā pārtikas produktu tirgū ir liela konkurence starp Latvijas, Baltijas un Rietumu ražotājiem, rakstā apskatīti pārtikas produktu kvalitātes radītāji un izvirīti uzdevumi to paaugstināšanai tirgus konkurences apstākļos. Vērtēšanai no pārtikas produktiem izvēlēti divi tirgū jau esoši siera veidi ‘‘Čeders’’ un dzeltenais ‘‘Čeders’’, kā arī divi uzlaboti produkti, kas pamazām tiek izplatīti, gan vietējā, gan ārzemju tirgū, un tie ir ‘‘Čeders 50 %’’ un dzeltenais ‘‘Čeders 50 %’’. Lai veicinātu pārtikas produktu konkurētspēju, ir jāveic vairāki pasākumi, it īpaši tirgus pilnveidošanā, preces kvalitātes paaugstināšanā, noformēšanas un iesaiņošanas uzlabošanā. Ir pamatota siera jauna iepakojuma dizaina izveide saskaņā ar pircēju vēlmēm, kas dos iespēju uzņēmumam ‘‘Preiļu siers’’ paaugstināt siera konkurētspēju gan vietējā, gan arī ārējā tirgū.


Atslēgas vārdi
konkurētspēja, tirgus, pārtika, produktu inovācijas, mērķauditorija, preču zīmes

Kovalevska, L., Vasiļjeva, L. Konkurētspējas paaugstināšanas problēmas pārtikas ražošanā. Ekonomiskie pētījumi uzņēmējdarbībā. Nr.6, 2008, 63.-74.lpp. ISSN 1691-0737.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196