Elektronisko pakalpojumu sistēmu pārraudzības problēmas
2008
Gints Stočka, Māris Ziema

Arvien būtiskāka nozīme e-pakalpojumu sistēmās tiek pievērsta pakalpojuma kvalitātei. Šajā darbā ir sniegts ieskats pakalpojuma veiktspējas galvenajās īpašībās un aplūkota lielākā un būtiskākā no apkalpojamības veiktspējas īpašībām – paļaujamība. Detalizēti sniegts ieskats tās galvenajā īpašībā – izmantojamībā. Sniegts visu aplūkoto sistēmas īpašību skaidrojums. Kā labākais risinājums izmantojamības nodrošināšanai tiek piedāvāta pārraudzība. Aplūkotas piecas galvenās pārraudzības problēmas: ko tieši sistēmā pārraudzīt, kādā veidā veikt pārraudzību, cik bieži veikt pārraudzību, kā sistēmā konstatēt problēmu, kad un kā par konstatēto sistēmas problēmu paziņot lietotājam. Izmantojot e-pakalpojumu sistēmas piemēru mēģināts rast optimālu risinājumu pārraudzības problēmām. Darba gaitā iegūtā pārraudzības risinājuma raksturojošās iezīmes ir: pārraudzības apstrādes moduļa ieviešana tikai sistēmas ārējā piekļuves punktā, pārraudzība papildinot sistēmu bez aģentu izmantošanas, nepārtraukta pārraudzība, sistēmas iekšējā diagnostika, elastīga nosacījumu definēšana problēmu konstatēšanai, attīstīta lietotāja saskarne


Atslēgas vārdi
e-pakalpojums, e-pakalpojumu sistēma, pakalpojuma kvalitāte, paļaujamība, izmantojamība, pieejamība, pārraudzība

Stočka, G., Ziema, M. Elektronisko pakalpojumu sistēmu pārraudzības problēmas. Datorvadības tehnoloģijas. Nr.35, 2008, 126.-132.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196