Mērķis ir piedāvāt enerģijas patērēšanas minimizēšanas uzdevuma risinājumu elektriskam transportlīdzeklim ar optimālo ātruma vadību izmantojot intelektuālas iekārtas. Rakstā tiek dota definīcija Intelektuālai Elektrotehnoloģiju Datorvadībai, kā autoru galveno pētīšanas sfērai. Uzdevuma atrisināšanai tiek piedāvāts matemātiskais modelis elektriskām transportlīdzeklim. Autori piedāvā izmantot intelektuālo aģentu pieeju problēmas risināšanai. Tiek izstrādāts kustības vadības algoritms ar ātruma kontroles procedūru elektriskā transportlīdzekļa intelektuālam aģentam. Algoritmā tiek paredzētas sarunas starp transportlīdzekļu intelektuāliem aģentiem un nekustāmo objektu – krustceļu un pieturu aģentiem. Algoritma darbības pārbaudei tiek izveidotā specifiskā simulācijas vide. Kā piemērs, tiek paņemta tramvaju sistēma ar reāliem parametriem. Simulācijas rezultāti pierāda algoritma izmantošanas efektivitāti elektriskā transporta sistēmās.