Lai Latvija varētu sasniegt Eiropas Savienības (turpmāk – ES) un pasaules izaugsmes un nodarbinātības stratēģijas mērķus, Latvijas darbaspēkam ir jāierindojas Eiropas Savienības un pasaules labāko vidū, t.i., jābūt labi izglītotiem un apmācītiem, kā arī to prasmēm jāatbilst uz zināšanām balstītas ekonomikas vajadzībām, lai turpinātu tās virzību. Lai Latvija kā ES dalībvalsts panāktu sava darbaspēka atbilstību vietējam un ES darba tirgum, izglītošanās procesu nedrīkst pārtraukt tajā brīdī, kad aizvērtas pamatskolas, vidusskolas vai augstskolas durvis, — tam ir jākļūst par paradumu visa mūža garumā. Tā kā tirgū nemitīgi ievieš jaunas preces, tiek pārņemtas jaunas tehnoloģijas un procesi, rūpniecības nozares un uzņēmumi pārstrukturējas, kļūstot konkurētspējīgāki un reģionu un valstu ekonomikas konkurē pasaules tirgū, Latvijas darba spēkam ir jāpielāgojas videi, kurā pārmaiņas ir dabisks process un vienmēr ir vajadzība pēc jaunām prasmēm [2].